Dostosuj preferencje dotyczące zgody
Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej. Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować sposób korzystania ze strony przez użytkowników, a także przechowywać preferencje użytkownika oraz dostarczać mu istotnych dla niego treści i reklam. Tego typu pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za uprzednią zgodą użytkownika. Można włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania.
Niezbędny
Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
Funkcjonalny
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Analityka
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
Występ
Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.
Reklama
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Co lepiej ćwiczyć żeby nie bolały plecy?

Nie do końca oczywistym jest co ćwiczyć, naukowcy starają się rozwiać wątpliwości. 

Wyniki metaanalizy wykazały, że 12–16 tygodni ćwiczeń na tylną taśmę mięśniową (PCRT - posterior chain training) miało statystycznie istotnie większy wpływ niż ćwiczenia ogólne (GE - general excercise) na ból, stopień niepełnosprawności i siłę mięśniową lecz bez istotnej różnicy w liczbie zdarzeń niepożądanych u pacjentów z przewlekłym bólem dolnego odcinka kręgosłupa (CLBP) aktywnych rekreacyjnie i prowadzących siedzący tryb życia.

Klinicyści powinni zdecydowanie rozważyć zastosowanie interwencji przez 12-16 tygodni u pacjentów z CLBP, aby zmaksymalizować ich poprawę w zakresie bólu, niepełnosprawności i siły mięśni.

Ćwiczyć

Przyszłe badania powinny koncentrować się na porównaniu skuteczności i działań niepożądanych związanych z konkretnym treningiem wysiłkowym PCRT i wzorcami ruchowymi (tj. martwy ciąg, unoszenie biodra) w leczeniu tej grupy ludzi.

Ja się tam uśmiałem, po co robić badania w których każe się ludziom ćwiczyć 12-16 tygodni jak im się nie chce ćwiczyć raz.
No ale jak już ktoś się zmusi i poćwiczy chociaż raz, to lepiej będzie jak wzmocni tylną taśmę mięśniową.

Źródło: ncbi.

Więcej wpisów na blogu.